Geoblog.pl    genek    Podróże    Portugalia 2021/2022: Azory + ląd    Klimaty nowozelandzkie
2021

Klimaty nowozelandzkie

Portugal
Portugal, Ponta Delgada

21.12.2021 Sao Miguel
Kontynuujemy objazdówkę, tym razem po wschodniej części. Pola kończy zdalną naukę o 11.30 , czyli w sam raz na start. Skoda czeka na parkingu. Trasa:
• Villa Franca do Campo – ładne małe miasteczko z ciekawym portem , kilkoma stylowymi budynkami w tym kościołami w stylu manuelińskim , no i nr 1 czyli kościół Santa Reina da Paz – widokówka wyspy na wzgórzu w wejściem po zdobionych schodach
• Jezioro Lagoa das Furnes ot takie w kraterze , obok nie go większe ciekawostki: Celdeiras da Lagoa da Furnas i Caldeiras do Asmodeu – czyli źródła termalne ze smrodami siarkowymi , bulgocze wrząca woda i tryska na kilkadziesiąt cm w górę ; Parque Terra Nostra – czyli ogród botaniczny z basenem termalnym – super drzewa , wjazd za 8 euro dla szczepionych , nieszczepieni boczkiem , boczkiem za free. Aqueduct Furnas – czyli kawałek jakiejś budowli – słabe
• Salto de Cavalo – punkt widokowy na jezioro i okolice ; wysoko tak ok. 900 m npm
• Cha Gorreana Tea – fajna manufaktura produkująca herbatę zbieraną na okolicznych polach , wjazd za free + degustacja też za free. Herbata z pól już zebrana
• Cascata Salto Cabrito – ot taki fajny wodospad przy MEW-ce , stromizna i super zielony las
• Jezioro Lagoa do Fogo – bardzo stroma i kręta droga , niestety nic nie widać bo mgły.
Ok. 19 jesteśmy w wypożyczalni , tankujemy , zeszło 16 litrów na ok. 300 km , czyli tak 5 z groszem na 100 km czyli ok. 1 litr po 1,6 euro , czyli nie ok , ale trudno co robić. Zdanie auta szybkie i proste. Mam nadzieję, że kasa z kaucji wróci szybko bo za 2 dni następny rent a car w planie. Wracamy do pokoju korzystając z podwózki firmy Przepakowujemy się, Pola odrabia lekcje i szykujemy się na jutro na lot na Faial – to wyspa jakieś 230 km stąd w grupie centralnej. Lecimy liniami SATA o 8.20 z międzylądowaniem na Terceiro. Bilet ok. 450 zł od os. - drogo , drożej niż z Warszawy przez Londyn do Ponta Delgada ale co robić. Na szczęście jest Polski Ład i se odbije. Podobno szczepień i testów nie trzeba mieć – da się to ogarnąć na tym naszym papierze lokalizacyjnym. Zobaczym. Pola jutro będzie ćwiczyć uczestnictwo w zdalnych lekcjach podczas lotów samolotem. Może być wesoło. Na Faial mamy ogarnięty nocleg w Horcie – głównym mieście wyspy na 2 noce.