Geoblog.pl    genek    Podróże    Wakacje 2018: Południowa Afryka    Piękno Blyde River Canion

Piękno Blyde River Canion

Republika Południowej Afryki
Republika Południowej Afryki, orpen gate

06.08.2018 Graskop – Orpen Gate
Pogoda niestety się kompletnie zwaliła , jest z 10 stopni chłodniej i w wąwozach wielkie mgły. Nie widzimy ani bigswing – huśtawki nad wąwozem , ani God’s window – cudownego widoku na okolice i 900 m w dół , ani Wonder View – podobna sprawa , ani Pinnacle Rock – widoku na skałki.
Widzimy za to:
las deszczowy
Lisbon Falls – super wodospad
Berlin Falls – super wodospad tuż obok
Wodospady na rzece Treur
Bourkes Luck Potholes – czyli niesamowite ujście rzeki Treur do rzeki Blyde / liczne mostki , naturalne baseny , przełomy itp /
Lowveld View – widok na kanion rzeki Blyde
Three Rondavels – widok na zakole rzeki Blede i trzy urokliwe skałki
Nie zdążamy już do Echo Caves – jaskini z rytami Buszmenów , bo robi się ciemno
Zajeżdżamy tylko do Hoedspruit , gdzie rzutem na taśmę udaje nam się zrobić zakupy ww Sparze na jutro. Obiadokalcję jemy w pobliskiej knajpie – takich pysznych hamburgerów jeszcze nie jadłem i jedziemy pod bramę Orpen przy Parku Narodowym Krugera.
Strażnik pozwala nam spać w samochodzie przed bramą , pokazuje jeszcze nosorożca przy świetle latarki i tym sposobem o 22 smacznie śpimy. Dziś był bardzo fotogeniczny dzień – kanion rzeki Blyde jest naprawdę urokliwy i pogodzie nie udało się go popsuć , mimo że mocno się starała.