Geoblog.pl    genek    Podróże    Wakacje 2018: Południowa Afryka    Najwyższy szczyt Suazi jest nasz!!! Hurra!!

Najwyższy szczyt Suazi jest nasz!!! Hurra!!

Republika Południowej Afryki
Republika Południowej Afryki, Nelspruit

04.08.2018 Bulembu – Nelspruit
Spało się pysznie , rano okazało się że jest pełne słońce i że nocleg kosztował 1250 rand , czyli najdrożej jak do tej pory , ale cóż czasami trza odpocząć i nabrać sił.
Idziemy na Emlembe 1862 najwyższy szczyt suazi leżący tuż obok granicy i bardzo blisko przejscia granicznego.
Z naszej lodgy jest 7 km , ale udaje nam się samochodem podjechać za wieś tuż przed wzgórze gdzie jest wieża przekaźnikowa. Droga i szlak jak również sam szczyt są precyzyjne oznakowane na maps.me , więc nie będę się rozpisywał. Dość powiedzieć , że z miejsca dokąd dojechaliśmy na szczyt było 3,2 km i 480 m przewyższenia. Pogoda zachęcała do wędrówki. Udało nam się wejść w półtorej godziny. Pół godziny spędzilismy na szczycie i godzinkę schodziliśmy. Szczyt jest bardzo prosty , ścieżka jest cały czas widoczna , może miejscami trochę stromy, ale spokojnie na niego wejdzie pięciolatek. Punktem charakterystycznym jest dawna wieża przekażnikowa / inna w stosunku do tej przy której zostawiliśmy samochód / , która znajduje się prawie na szczycie. Szczyt jest ze 100 m w bok i jest na nim taki sam słupek jak na Otse w Botswanie z napisem Embe 25 oraz mini schron i jakieś druty kolczaste. Można iść z przewodnikiem za 500 rand , można samemu. Tak czy siak kolejny szczyt z Korony Gór Świata jest w naszej kolekcji. Brawo my!!!
Delektujemy się jeszcze słońcem przy naszej lodgy i o 15:30 meldujemy się na przejściu granicznym , czynnym do 16. Nikt nic nie chce , oczywiście poza aktem urodzenia Poli , ale znów wystarcza skrócony akt urodzenia w polskim oryginale. Droga do Nelspruit jest malownicza i widokowa , asfaltowa i dobrze oznakowana.
W Nelspruit robimy zakupy , jemy obiad w Sparze , rezerwujemy przez booking nocleg w SUN 1 za 585 rand i kupujemy likwory. Ten stan czyli Mpumalanga ma liberalne prawo odnośnie sprzedaży alkoholu , w soboty do 20 , a nwet można kupić w niedzielę. Super. Kupujemy oczywiście 4 cousins i świętujemy kolejny udany dzień. Dziś mija 6 tydzień naszego wyjazdu. Do końca zostało ich jeszcze ….?
Jutro kierujemy się w stronę BlydeRiver Canion i licznych atrakcji tam się znajdujących.