Geoblog.pl    genek    Podróże    Wakacje 2017 - część 3: Bałkany    Najwyższy szczyt Serbii zdobyty!!! Hurra!!!
Zwiń mapę
2017
24
sie

Najwyższy szczyt Serbii zdobyty!!! Hurra!!!

 
Serbia
Serbia, midzur
POPRZEDNIPOWRÓT DO LISTYNASTĘPNY
Przejechano 1841 km
 
24.08.2017 Babin Zub – Midzur – gdzieś na autostradzie między Niszem a Belgradem
Spało się źle , bo męczył mnie ten faraon , tak co 2h musiałem wstawać i zużywać kolejne rolki papieru , na szczęście były aż 4. Śniadania nie tknąłem, w odróżnieniu od Ani i Poli co zjadły wszystko ze smakiem. Pogoda OK , lampa i tak z +15. Na szlak, który zaczyna się tuż obok naszego noclegu wychodzimy o 11.40. na szczyt docieramy po 3h. Do przejścia jest 8 km H i ok. 600 m V. Idzie się po polnej drodze , jak ktoś ma dobre auto po spoko podjedzie prawie pod sam szczyt. Szlak jest wytrasowany oczywiście w barwy Austrii ,dość rzadko , ale częściej nie trzeba , bo szczyt jest widoczny praktycznie przez całą drogę. Idziemy dość wolno i co chwila się rozglądamy bo widoki przednie – takie Tatry Zachodnie. Na szczycie jest słupek , pamiątkowa tabliczka i kilka lokalnych gadżetów , w tym jakiś kolorowy but.
Na szczycie spędzamy pół godziny. Po godzinie drogi powrotnej Pola i Ania łapią stopa , co ich dowozi do schroniska. To jakiś koleś w Suzuki, co tu przyjechał na zbiór borówek. Ma tylko jedno siedzenie wolne , więc ja się nie mieszczę. Może to i lepiej , przejdę sobie w dół na spokoju. Szlak jest bardzo prosty spoko można te 8 km zrobić poniżej 2h. W schronisku coś tam jemy i piejmy i jedziemy dalej. Dojeżdżamy po 150 km do jakiejś stacji benzynowej na autostradzie między Niszem a Belgradem. Tu znajdujemy nocleg za 40 euro , standard Ok. Na stacji pełno kłębów , tu śpi się na glebie koło samochodu , na polówce , albo zawiniętym w koc. Oj ta Serbia , Serbia w plecy do cywilizacji ma ze 20 lat. Jutro jedziemy w okolicę Suboticy , gdzie będziemy spali 2 noce.
Tak czy siak Pola zdobyła dziś swój 14 szczyt do KGE , Ania 18 , a ja 21. Hurra!!!
 
POPRZEDNI
POWRÓT DO LISTY
NASTĘPNY
 
Zdjęcia (20)
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
  • zdjęcie
Komentarze (5)
DODAJ KOMENTARZ
jowa31
jowa31 - 2017-08-25 05:03
gratulacje za zdobycie góry!
 
zula
zula - 2017-08-25 07:44
Pięknie - brawo !
 
BPE
BPE - 2017-08-25 08:41
Brawo !!!
 
marianka
marianka - 2017-08-25 11:23
Wspaniale! I zdobycie wspaniałe i widoki.
A Pola jest przeurocza!!
 
zielonagora
zielonagora - 2017-08-28 14:30
Brawo, brawo... ostro idziecie!!!
 
 
zwiedzili 43.5% świata (87 państw)
Zasoby: 1019 wpisów1019 2416 komentarzy2416 10554 zdjęcia10554 0 plików multimedialnych0
 
Nasze podróżewięcej
31.10.2018 - 04.11.2018
 
 
09.10.2018 - 20.10.2018
 
 
19.06.2018 - 05.09.2018