Geoblog.pl    genek    Podróże    Wielkanocne Włochy: Rzym, Sardynia, Piza, Rimini i enklawy    Grota Neptuna i Alghero
2017

Grota Neptuna i Alghero

Włochy
Włochy, Alghero

15.04 La Muddizza – Capo Caccia – Alghero – La Muddizza
Wreszcie się wyspaliśmy. Wyjechaliśmy o 11 do groty Neptuna , czyli chyba największej atrakcji Sardynii znajdującej się w klifowym wybrzeżu na półwyspie Caccia. Jedzie się jakieś 80 km przez piękne wąskie kręte sardyńskie dróżki omijając Sassari , czyli drugie co do wielkości sardyńskie miasto. By dotrzeć do groty trzeba zejść 654 stopnie wykute w klifie. Wjazd 13 euro adult , 7 euro Pola – nie korzystamy bo wjazd co godzinę , a jest akurat 15 po 13. Patrzymy tylko z zewnątrz i wracamy po tych 654 schodkach , podziwiamy latarnię – najwyżej położoną we Włoszech – 180 m npm , tyle ile ma klif. Do jaskini można też podpłynąć łódką , ale akurat nie dziś… Potem podchodzimy do radaru i stamtąd podziwiamy klif. Kolejne podejście robimy do mało komu znanej viaferraty , która poprowadzona jest przez środek klifu i ma ok 1 km długości. Wjazd za free , tylko trza mieć sprzęt , a my mamy tylko sandałki…. Okolica ma niesamowite widoki na zatoczkę , klify i nuragi – czyli kamienne wieże sprzed 2000 lat – symbole tej wyspy. Jedziemy do Alghero jakieś 25 km drogi najpiękniejszego miasta na wyspie , gdzie wciąż napisy na ulicznych tabliczkach są w 2 językach: włoskim i katalońskim. Pełno tu też katalońskich flag i budowli. Ja będę pamiętał to miasto z lodziarni znajdujących się co parę metrów, sklepów z koralami – jesteśmy w końcu na koralowym wybrzeżu i tu się wydobywa korale oraz automatów ze spożywką , w tym piwem. Wrzuca się 1,20 euro i wyskakuje z maszyny zimny browar i to bez żadnego sprawdzania czy ma się 18 lat. O to lubię :). Lampa cały czas +25. Alghero zobaczyć koniecznie trza. Wracamy robiąc po drodze jeszcze zakupy , bo żarcie dość szybko nam schodzi… Pola jest chyba w fazie wzrostu , bo więcej niż my we dwójkę…. Dzień kończę w lokalnej kuflotece racząc się browarkiem po 2,5 euro za kufel z miejscową elitą. Dziś zrobione 210 km. Jutro i pojutrze świętujemy. Wpisów nie będzie. Najlepszego Wielkanocnego!!!! Dużo ciepła , radości i wszelkiej pomyślności na naszym ziemskim szlaku !!!