Geoblog.pl    genek    Podróże    Wakacje 2016: Z wyspy na wyspę - po prostu west pacific islands hop on hop off    stare i nowe spojrzenia japoniowe
2016

stare i nowe spojrzenia japoniowe

Japonia
Japonia, Ōsaka

22.07 Nagaike – Horyu-ji – Osaka – Nagaike
Spało się wyjątkowo dobrze , aż do 8. Na recepcji okazało się że wczorajsza kąpiel była wyjątkiem i dziś i jutro możemy się kąpać na zewnątrz pod prysznicami. OK. Po 10 startujemy. Zaczynamy od Horyu-Ji. Jest to najstarszy kompleks świątynny buddyjski w Japonii założony w 607r przez księcia Shotoku znajdujący się w odległości 3 stacji kolejowych od Nary na linii do Osaki / od dworca do kompleksu idzie się 20 minut /. Do dziś zachowało się ponad 40 budynków , w tym najstarszy drewniany budynek świata – 17 metrowy pawilon Kondo zawierający najstarsze w Japonii rzeźby Buddy , najstarsza japońska pagoda , są też muzeum ze zbiorami siedmio i ośmiowiecznych rzeźb , ołtarzyków itp. gadżetów oraz Toin Garan – oktogonalny budynek stanowiący coś w rodzaju pomnika fundatora kompleksu. Całość biletowana – 1000 jenów. Warto , choć ludzi prawie brak. Jest za to straszliwa lampa – tak +35 spoko.
Wsiadamy w pociąg i jedziemy do Osaki jakieś pół godzinki dalej. Wysiadamy na stacji Osaka. Osaka ma ok. 2,8 mln ludzi i jest trzecim co do wielkości japońskim miastem po Tokio i Jokohamie. Jest to miasto bardzo nowoczesne , o gęstej zabudowie z wieloma wieżowcami. Generalnie to składowisko betonu , szkła i aluminium. Dla turystów atrakcje to: Taras Widokowy , Park Rozrywki Sega , Zamek Osaka , Oceanarium , Studio Filmowe , Centrum Pokoju , okolice ulicy Dotombori – uliczne centrum rozrywki.
My nie mamy dużo czasu i zaliczamy tylko znajdujące się koło dworca Taras Widokowy i Park Sega.
Taras Kuchu Teien / 1000 jenów dorosły , 500 Pola / znajduje się na wysokości 167 m i jest zawieszony miedzy dwoma wieżami budynku Umeda Sky. Wjeżdża się na niego przeszkolną zewnętrzną windą przylegającą do jednej z wież a potem ruchomymi schodami łączącymi obie wieże. Widoki są rewelacyjne zarówno z wewnątrz jak i z zewnątrz, robi się pełną rundę wokół tarasu i ogląda niesamowitą panoramę miasta. Budynek znajduje się na każdej z list najpiękniejszych wieżowców świata naprawdę zasłużenie.
Park rozrywki Sega znajduje się po drugiej stronie dworca na 8 i 9 piętrze pasażu handlowego z diabelskim młynem o średnicy 110 metrów znajdującym się na jednej ze ścian. Jest tu pełno gier komputerowych , symulatorów , studiów piękności dla dziewczynek. My wybieramy kino 5D symulator przepływu przez rwącą rzekę. Bilet po 600 jenów dorosły i Pola. Całość trwa ok. 10 min , ale wrażenia pozostają na dłużej.
Robi się ciemno. W planach mieliśmy jeszcze spacer z dworca głównego w okolice dworca Namba, by przejść się najbardziej rozrywkową , pełną neonów i reklam ulicą miasta, czyli Dotombori, ale musimy odpuścić .
O 20 jesteśmy w naszym supermarkecie w Negaike, korzystamy z netu i robimy zakupy. Towary mają teraz ceny obniżone nawet o 50%. Kupujemy surowce na kolacje i śniadanie i wracamy na pole. Bierzemy jeszcze prysznic: jest przygotowane dla nas mydło i szampon a ciepła woda jest nielimitowana. Na polu pojawił się drugi namiot. Po 22 Pola pada. Jutro Kioto.