Geoblog.pl    genek    Podróże     Wakacje 2015: Osiem tygodni w upałach, czyli od Dominikany do Meksyku    Motoconchami po saltach

Motoconchami po saltach

Dominikana
Dominikana, Jarabacoa

15.05.2015
Puerto Plata – Jarabacoa.
O 9:45 byliśmy na dworcu Caribe. Kupiliśmy po 160 dop bilety na autobus do Vega na 10. Przyjechał o czasie komfortowy na szczęście z kiblem i wifi. To w tej chwili dwie najwyższe wartości. Z Vega wyrzucił nas na dworcu przy obwodnicy jakieś 2 kilosy od miasta. Nie chciało nam się czekać 2,5h na przesiadkę poszliśmy z buta. Po drodze był supermerket , gdzie kupiliśmy lody. Ciekawostką jest to że kulka loda 50g kosztuje tu 16 zł, a 260g lodów w kubku tej samej firmy 8 zł. W aptece kupiłem jakiś tajemny lek na biegunkę, ale póki co go nie stosuje , bo biegunka jak tylko go zobaczyła to od razu odpuściła. Ciekawostką jest to , że leki kupuje się tu na tabletki. Pani magister otwiera pudełko i obcina nożyczkami z paska tyle tabletek ile Ci potrzeba. Jedna tabletka 4 zł. Nagonili nas na dworzec gua-gua do Jarabacoa, gdzieś na drugim końcu miasta. Bus typu luaż odjeżdża jak się uzbiera komplet 12 pasażerów. Byliśmy w połowie i czekaliśmy na komplet ok. 20 min. Cena 85 dop.
W Jarabacoa byliśmy zgodnie z planem o 16. Poganiałem po tym ok. 60-tysięcznym miasteczku położonym na skraju gór na wysokości ok. 500 m npm w sprawie hotelu. Wybór pełen: od nor po 500 dop po wypasy za 2500 dop. My wybraliśmy Hostal Montana za 1400 dop w naszym standardzie , czyli queen bed , czysty , z Wi-Fi, klimą i WC. Ten nocleg polecamy. Miasteczko składa się z kilku uliczek na krzyż. Napotykamy jakiegoś małalata z motoconcho i umawiamy się z nim na jutro na objazdówkę po fallsach po 1000 dop od koncha. Ma być 7h i ok. 50km jazdy.
W hotelu spotykamy backpeckersów z Północnej Karoliny. On 40 lat z Kielc , ona 38 lat z Płowdiw , do tego dwójka dzieci 8 i 10 lat. W USA od 15 lat. Właśnie wracają do domu po dwuletniej podróży dookoła świata: Indie , SriLanka, Azja NE , Afryka S , cała Ameryka Południowa. Dzieci na samokształceniu. Czyli jednak można. A już byłem pewien, że z dziesięcioletnimi dziećmi nikt nie jeździ. Gaduła do 1 w nocy. Oni jutro za 250 usd załatwili sobie wycieczkę w góry z przewodnikiem i dwoma końmi na 3 dni. Może jeszcze uda nam się spotkać. Ich strona to: sayonarapushek.com

16.07.2015 Jarabacoa
Punktualnie o 11 start wycieczki. Mamy dwa motoconcha. Ten drugi jakiś taki lewy. Ledwo przejechał godzinę już narzeka , że chce nie 1000 tylko 1500 dop. Och jak ja tego tu nie cierpię. Dogadujesz się na cenę, a w trakcie drogi gość ni stąd ni zowąd podnosi Ci ją o połowę. Ci na szczęście nie wyjęli maczety…Dobra dam Ci stówę więcej , a jak nie pasuje to zostawiaj nas tu i wracaj. A przecież postawiłem Wam wcześniej wejście do parku po 50 dop , może to Was tak rozzuchwaliło…
Jazda na motorze bardzo Poli się podobała. Prędkość tak do 50 km/h.
Generalnie w 5 godzin przejechaliśmy 40 km i odwiedziliśmy 3 okoliczne wodospady tak po 40 – 60 metrów wysokości. Pierwsze dwa są obok siebie na rzece , ale by do nich dotrzeć trzeba przejechać ze 30 km raz na jeden raz na drugi brzeg rzeki. Do pierwszego z nich idzie się po kilku wiszących mostkach , do drugiego zaś należy zejść ze 150m po strasznie stromej górze. Przy pierwszym jeszcze są turyści , przy drugim kompletna pustka , dzikość natury i potęga olbrzymich skał. Urok w pełni. Wjazd na pierwszy 50 dop na drugi 100 dop. Pola za free. Podobno można z buta dojść od jednego do drugiego ze 2 km , ale nie wiedzieliśmy jak.
Trzeci wodospad jest za free i jest z 5 km od miasta na innej rzece. On jest najmniejszy , ale za to najprzyjemniejszy do kąpieli i skoków do wody.
Na mecie gość proponuje nam jeszcze lokalną atrakcję czyli walkę kogutów, ale taki sport akurat nas nie interesuje.
Potem jedzonko , piwko , zakupy i do hotelu. Dziś padało tak z pół godziny od 17 do 17:30 akurat jak w knajpie piliśmy piwko, a Pola się bawiła w pociąg z dwoma lokalnymi dziewczynkami.
Jutro będziemy próbowali się dostać do La Cienaga jakieś 16 km stąd. La Cienaga to punkt wypadowy w górki a te górki to nie byle co bo przekraczają 3 tysie.