Geoblog.pl    genek    Podróże    Pola w Polsce    piękna jesień

piękna jesień

Polska, Nałęczów

Ten nocleg rewelacja = 80 zet za pokój w takim wypasie.
Przez furtkę gospodyni wpuściła nas na pałacowe parki. Obejrzeliśmy bardzo ładną jesień pełną kolorowych liści , kasztanów i patyków. Pola bez patyka to nie Pola. Jest tu plac zabaw, plac imprez , klatka z kilkunastoma ptakami pokroju bażanta , zagroda na kóz , grób synowej założyciela tego interesu - leży sobie ona pod białym krzyżem z brzozy. Kaplica ze wspominką o babce założyciela i z tablicą pamiątkową że Wyszyński się tu ukrywał w czasie wojny.
Wnętrza pałacu biletowane - bilet na całość 25 zet - warto. Pałac zwiedza się z przewodnikiem w grupie maks 25 os - czas zwiedzania ok. 50 min. Resztę , czyli powozownie , wystawę czasową , muzeum socrealizmu zwiedza się samemu. Moim zdaniem całość to maks 4 h łącznie z parkiem. Jest na terenie knajpa typu Pavilon , ale lepiej zjeść w leżącym ok. 500 dalej gościńcu. Wystrój o wiele ciekawszy.
Pałac zabija przepychem wnętrz. Poszczególne komnaty w stanie nienaruszonym wojną , pełne gadżetów , obrazów , instrumentów muzycznych , sztukaterii , posadzek itp. Piękne to - widać Zamoyskie bogate byli...
Kilka lat temu Polska się dogadała ze spadkobiercami , którzy za 17 mln zet się zrzekli praw, ale w ramach ugody przez 2 miesiące w roku mogą sobie tu pomieszkiwać , a nawet mogą ślub wziąć tak jak to zrobiła Carolinda , która na tę okazję sięgnęła cały swój rod aż z Montrealu.
Powozownia - tu około 10 rożnego kalibru bryczek i powozów , głównie wypożyczonych z Łańcuta.
Muzeum socrealizmu - rozczarowuje ... O wiele fajniejsze jest, czyli było u wołodii w Hajnówce. Bez ducha rzeźby portrety plakaty - miszmasz. Fajny jest pomnik Bieruta stojący z tyłu - taki wielkości średniego Buddy , kiedyś stał w Lublinie przez 10 lat od 1979 do 1989 , teraz jest na zesłaniu o dziwo cały , nie to co nasz Dzierżyński poszarpany przy rozbiorze...
Z Kozłówki to Nałęczowa jest ok 40 km, czyli 4h drogi rowerem bo Pola nadaje tempo....
W Nałęczowie udało się znaleźć bardzo przyjemną kwaterę za 70 zet. Jutro Nałęczów Wąwolnica i Kazimierz..
Pogoda piękna słońce jak marzenie....