Geoblog.pl    genek    Podróże    Pola w Polsce    kajakiem na lotnisko

kajakiem na lotnisko

Polska, Modlin

Tym razem padło na okolice Kampinowskiego Parku Narodowego. W sobotę o 8:58 pociągiem do Sochaczewa o 10:02 na miejscu , bilet na KM na 2os + child do 4 lata =18,50 zł , to jest 54 km. Pod most i już spotkanie ze znajomymi i ich dwoma chłopakami 5 i 3 lata. Startujemy na 3 kajaki. Meta 8,5 km dalej w Plecewicach. Kajaki złom – typu krutyniak , ale rzeka banalna , więc płyniemy spokojnie , słońce , wiatr w plecy , jakieś minibystrze za mostem w Chodakowie , mała szachownica z głazów i już po 3 godzinach meta. Machnąłem wiosłem ze 3 razy – nurt nas wiódł… Pola spoko to już jej trzecia rzeka , więc daje radę. Kapitan Plecewic Jan Ścigocki– superkolo – przepłynął kajakiem Odrę wzdłuż – podobno jako pierwszy w Polsce 724 km w 92 h / 12 dni / oraz Mississippi w poprzek i to bez kajaka , a jest ta rzeka podobno szeroka na 5 km…
Obok Plecewic jest Brochów z pięknym warownym kościołem. Tym razem go omijamy i pędzimy dalej , bo mamy na 15:40 wjazd na lotnisko w Modlinie. Grupa zwiedzających ze 30 osób. Oprowadza wciąż niezmiennie piękna Edyta Mikołajczyk , kiedyś TVP WOT i PPL obecnie Modlin. Słuchać jej opowieści to prawdziwa przyjemność. Wsiadamy w busa i oglądamy wieżę kontrolną z kontenerów , pas długi na 2,5 km pięknie podświetlony na nasz przejazd , zaliczamy odprawę paszportową i jeździmy na karuzeli bagażowej. Lotnisko typowo low-costowe 4 gaty w tym 1 non-schengen, 2 karuzele , ILS 1 stopnia , mimimalistyczna hala odpraw , kawa z automatu po 4 zł , dość spory parking tuż przy S7 Warszawa – Gdańsk , dość kiepski dojazd publiczny: albo pociąg do nowy dwór i przesiadka w busa , albo bezpośredni bus z centralnej lub stacji metra młociny. Tak czy siak 90 min na dojazd trzeba liczyć. Jakby nie patrzeć to dziewiąte cywilne lotnisko w Polsce. Podobno ma mieć 3 mln pasażerów/rok , a kosztowało tylko ok. 350 mln zł. na razie lata tu Wizzair i RyanAir , następni wkrótce.
My w deszczu wracamy do otuliny KPN , imprezujemy , rano zaliczamy Dni Leoncina – jednej z gmin powiatu nowodworskiego i do domu Jest PKS do Gdańskiej – to 43 km , więc 8,80zł/os i nieco ponad godzinka jazdy…