Geoblog.pl    genek    Podróże    Wakacje 2011 - część 1: Nowa Zelandia , Australia , Indonezja , kraje Azji SE ... itd    wieje i chłodzi zima panie idzie....

wieje i chłodzi zima panie idzie....

Nowa Zelandia
Nowa Zelandia, Wellington

Wellington
Wstaliśmy o 9:30 czyli spaliśmy 12h , pizza , odbiór ciuchów z pralni i do McDonalda na net , tu zarezerwowałem nocleg w Sydney: 4 noce w Trevellers Rest na Kings Cross po 40 EUR/noc , czyli na Australię jesteśmy chyba już w pełni przygotowani: mamy wizę e-visitor , bilet lotniczy na wjazd i wyjazd oraz pierwszy nocleg , chyba im starczy? Muszę jeszcze tylko gdzieś wydrukować bilet wylotowy i rezerwację , pewnie po 0,5NZD/str. Dziś mielismy w planach Karori Sanctuary i Te Papa. Skończyło się na tym pierwszym , muzeum zostawimy sobie na jutro. Do Karori chcieliśmy jechać busem miejskim , poszliśmy na pętlę szukając przystanku nr F , był 500 m dalej , bo to przystanek dla busów przelotowych - na busa nr 3 czekaliśmy z 15 minut , przyjechał nie autobus tylko trolejbus powożony przez grubą Maoryskę , kupiliśmy bilet do Karori Park , myśląc , że to jest to. Okazało się , że to nie to i bus nas wywiózł gdzieś w jakieś knieje za 4,50 NZD/os 3 zona. Na szczęście Maoryska była miła i pozwoliła wrócić busem do celu. Wjazd 18,50 NZD/os na kartę YHA 20% zniżki. Karori Wildlife Sanctuary to jakiś dziwoląg: w 1995 roku przywrócono kawałkowi buszu na przedmieściach pierwotny charakter , czyli ogrodzono teren 225 ha płotem , wytępiono szkodniki i wpuszczono gatunki zagrożone wymarciem. Chodzi się po fajnej trasie i ich szuka. Nam udało się znaleźć: saddleback , takahe , kereru , hihi , patake , green gecko , kaka , tui. Nie udało się znaleźć: kakariki , kiwi i tuatara. Pozostałych 5 jakie tu są , czyli: bellbird , grey warbler , whitehead , fantail i north island robin to nie wiem , czy widzieliśmy czy nie bo ciężko zidentyfikować te ptaszki. Tego tuatara nie żałujemy , bo go widzieliśmy w Invercargill , natomiast kiwi widzieliśmy tylko na zdjęciach a Kakariki to taka zielona papuga – może jeszcze gdzieś się trafi. Wiało tam niemiłosiernie , do tego jeszcze do miasta w buta , więc napotkany fish&chips był zbawieniem , potem w dół przez śródmieście w poszukiwaniu taniej susharki , ale nie było , więc spać do hotelu , bo Pola po drodze się wywaliła i odnowiła kuka na świeżowyleczonym kolanie…. Jutro jedziemy do Napier. Na koniec ciekawostka: przed dworcem w Wellington stoi pomnik Mahatmy Gandhiego , po co i dlaczego tu? Kto zna odpowiedź proszę o komentarz lub pryw…

aldobrandeska
aldobrandeska - 2011-04-18 15:17
aj tam, wasze przeżycia to nic z tym, ze Malwinka juz od kilku dni sama stoi - to jest prawdziwe przezycie!!! :)

Dziadek Mimi
Dziadek Mimi - 2011-04-18 16:43
Pod koniec kwietnia pomnik Mahatmy będzie zastąpiony skromny 35 metrowym pomnikiem Lecha K. Pozdrawiam.

luzikowa
luzikowa - 2011-04-18 21:55
it was the gift from the Indian Council for Cultural Relations on behalf the Indian people. Mr P. K. Ernest, the Indian High Commissioner said, On India's part, the gifting of the statue is an expression of our deep appreciation and acknowledgement of the commitment of the people of New Zealand for setting an example to the world of a tolerant, open and inclusive society.
może to ci coś dopomoże w rozkminieniu tej zagadki