Geoblog.pl    genek    Podróże    wakacje 2024: Greckie wyspy, Peloponez i Hiszpania    unescowy monastyr sw. Łukasza i cały dzień w atenach
2024

unescowy monastyr sw. Łukasza i cały dzień w atenach

Grecja
Grecja, Ateny

03.08.2024 Delfy - Ateny
Mijamy te stację narciarską i zbaczamy z drogi do Aten kierując się w stronę wpisanej na Unesco wioski, w której znajduje się monastyr św. Łukasza. Wpis obejmuje jeszcze dwie inne lokalizacje, w których są podobne budowle Chios i okolice Aten. Takie to sobie. Choć fresków dużo i dobrze zachowane. W Atenach nocleg mamy w jakimś mieszkaniu w bloku w zakazanej dzielnicy. Na szczęście udaje się znaleźć miejsce dla Aygo. Klucz gdzieś w skrytce 2 domy dalej, ale mieszkanko solidne. Spać się da. Spać będziemy tu 2 noce.

04.08.2024 Ateny
Z buta do metra i zwiedzamy Ateny w tym cholernym upale. Byliśmy tu już jak Pola miała 1,5 roku teraz sobie przypominamy te klimaty. Plakę, Akropol, zmianę warty, stadion olimpijski, katedrę, świątynie Zeusa, łuk Trajana i itp. gadżety. Fajne tylko, dlaczego taki upal. W metro i do domu.