Geoblog.pl    genek    Podróże    Wakacje 2022 - Indie i Nepal    w unescowym różowym mieście
2022

w unescowym różowym mieście

Indie
Indie, Jaipur City

24.08.2022 Jaipur
Cala noc trąbiły autobusy, do tego klima nieregulowalna, albo działa na max albo wogole, wiec się nie wyspaliśmy. Tym sposobem na miasto wyszliśmy oczywiście jak zwykle o 12. Do stacji metra mamy ze 100 m. Jest tu jedna linia startująca z centrum na południe. Ma z 10 stacji częściowo naziemne , częściowo podziemne. Bilet o 6 do 24 w zależności od liczby stacji. My jedziemy 3 stacje wiec po 12. Tu wysiadamy w samym centrum zamieszania: sa tu w promieniu max kilkuset metrów , wszystkie co ciekawsze budynki w mieście. Oczywiście pomalowane na różowo, bo tak chciał lokalny władca ze 200 lat temu. Sa tu budynek pełen okien w fasadzie – Hava Mahala , obserwatorium astronomiczne Jantar Mantar pełne dziwnych urządzeń, podobno największe z nich wyglądające jak schody smoleńskie na Kaczyński Plac w Warszawie mierzyło czas z dokładnością do 2 sekund, Palac Miejski, minaret widokowy Isarlat i parę innych co ciekawszych obiektów. Bilet do Pałacu kosztuje 700 adlut + 400 Pola i pozwala na wejście do twierdzy Jaighar. Pozostałe obiekty sa albo dostępne po 200 adult 100 child , albo w komplecie ze 6 sztuk za 1000. Bierzemy tuk-tuka i jedziemy do Pałacu na jeziorze. Miał być na wyspie, ale wyspę zalało, wiec wystaje z wody. Parę km dalej jest Fort Amer, w skład którego wchodzi pałac dostępny w pakiecie z obserwatorium i twierdza dostępna w pakiecie z pałacem. Trochę pod górę, można przed wirusami było skorzystać ze słonia, ale teraz słoni brak. Fajne widoki i labirynty ciasnych korytarzy. Kolejnymi tuk-tukami dostajemy się do lezącej w centrum ostatniej atrakcji która dziś zobaczymy czyli Albert Hall – takiego muzeum stanowego. W Jaipur oczywiście wszystko jest zasługa maharadży , których był tu cały poczet. Super cukiernia nam się trafia z pyszna kawka i ciachami , cos na kształt tej knajpy z browarem w Agrze. Wracamy do hotelu po 19. Dziś pogoda nawet znośna , ale ta pizza wczorajsza była podstępna i trochę z Pola mamy kłopoty. Głodujemy. Jutro jedziem do Delhi. Spać będziemy tam 3 noce. Krystalizuje nam się pomału plan powrotu. Sporo okrojony w stosunku do wersji pierwotnej, ale łatwo to tu nie jest i by mieć fun musieliśmy zwolnic tempo. Odpadly: Bangladesz, Khajuraho, Himachal Pradesh, Leh i Amritsar. Kaszmir się jeszcze trzyma, ale jego los tez niepewny…