Geoblog.pl    genek    Podróże    Wakacje 2020 - Niemcy i Szwajcaria    Unesco x 3
2020

Unesco x 3

Niemcy
Niemcy, Bayreuth

Dziś przejechane ok. 500 km do pola namiotowego na trasie Bayreuth - Bamberg. Po drodze zatrzymaliśmy się 3 razy w 3 miejscach z obiektami z listy Unesco
Naumburg - tu znajduje się katedra w stylu romańsko-gotyckim z 4 wysmukłymi wieżami. Dosyć rozłożysta w sumie ciekawa. Wjazd: my po 7,5 euro, a Pola 3 euro. Ciekawa starówka obok.
Weimar, czyli miasto Goethego Schillera i bauhausu. Wpis romantyczny obejmuje kilkanaście obiektów na starówce i w parku nad rzeczką m.in domy Goethego i Schillera, kościół, zamek cmentarz i kilka pomniejszych budynków. Jest jeszcze wpis drugi bauhausowy, obejmujący 2 obiekty. Jest tu sporo pomników m.in Szekspira, Puszkina i Mickiewicza. Piękna jest starówka romantyczny jest park. Wpis zasłużony.
Bayreuth - tu wpisany jest gmach opery. Czemu nie wiem, może dlatego że wystawiał tu Wagner, może dlatego że to jeden ze starszych gmachów tego typu. Generalnie z zewnątrz nie powala, a do środka nie da się wejść , bo remont. Pewnie cudeńko jest ukryte wewnątrz.
Pogoda była słoneczna, ale nie upalna. Jutro dalej szlakiem unesco.

sestian
sestian - 2020-07-23 10:20
x 4 pod warunkiem że: W Weimarze osobny wpis "Goethe i Schiller", a osobny "Bauhaus" Haus Am Horn (parterowa willa w parku). W Weimarze są dwa obiekty. Wracaj :)

stock - 2020-07-23 15:09
A w tej operze w środku był?

Jakby był, to by wiedział, czemu jest wpis :P Dla mnie jedna z najpiękniejszych sal teatralnych świata.

Genek
Genek - 2020-07-23 19:07
Sestian: caly czas mi po glowie chodzila ta willa pierwszy chyba wogole obiekt bauhausu nawet elf blisko jej stal ale jakos tak nas zamotalo ze wyjechalismy z miasta omijajac ją. Widzieliśmy za to drugi obiekt z tej listy czyli dawna uczelnie bauhuas, więc faktycznie 4 wpisy się udało ogarnąć. Do bauhausu jeszcze wrocimy w Dessau.
Stock: Pewnie masz rację ale akurat opera jest w remoncie i wjazdu nie ma. Kojarze też coś że Wagner postawił drugi gmach parę km na północ bo ten mu się nie podobał i festiwale wagnerowskie odbywają się w tym nowym a nie w tym starym.

Isa
Isa - 2020-07-26 12:57
mieszkalam ok 15 lat w Bayreuth...Opera Margrabiow jest teatrem barokowym, wybudowana na czesc malzenstwa jedynej corki margrabow Wilhelminy i Friedricha. Po 6 latach renowacji i 30 milionow euro znowu otwarta i warta zwiedzenia ;-) no szkoda...moze nastepnym razem...pozdrowienia z Austrii