Geoblog.pl    genek    Podróże    "Zimowa" Rosja i okolice    Deszczowy Leningrad
2019

Deszczowy Leningrad

Rosja
Rosja, Sankt Petersburg

30.12.2019 Sankt Petersburg
Dziś dla odmiany zwiedzaliśmy miasto z buta. Zajęło nam to 6 godzin , w tym czasie nie padało może ze 30 minut. Jest tak +4 i okrutnie pada deszcz. Rok temu w Moskwie była taka fajna zima… Klimatu świątecznego brak. Ermitaż zobaczymy jutro , bo dziś zamknięty. Obejrzeliśmy natomiast:
• Sobór Przemienienia Pańskiego
• Zamek Michajłowski z pomnikiem Piotra I z napisem "Pradziadowi - Prawnuk"
• Miasteczko świąteczne na placu Maneżowym
• Pomnik Katarzyny II
• Sobór Kazański – taka ruska Bazylika św. Piotra z Watykanu z jedną z najświętszych ikon - Matka Boska Kazańska, ona uratowała moskiewski Kreml przed Polską nawałnicą , potem trafiła do Petersburga , w czasie wojny gdzieś na zaginęła , aż wreszcie odnalazł ją Jan Paweł II i przekazał w darze swemu prawosławnemu odpowiednikowi. Do całowania ikony stoją tłumy wiernych.
• Cerkiew na Krwi – Taki Petersburski Sobór Wasyla Błogosławionego z Moskwy, piękny tylko trochę w remoncie wjazd 350 dorosły 100 Pola. Wewnątrz niesamowite mozaiki – jest ich tu ponad 7500 m2 , więcej tylko w kościele w St. Louis. Nazwa nawiązuje do zamachu bombowego na cara Aleksandra II , który zginął w tym miejscu , jak jeszcze świątyni nie było.
• Pałac Marmurowy z pomnikiem Aleksandra III
• Pola Marsowe
• Pałac Zimowy – rezydencja carów – kopia Wersalu , znany z wybuchu Rewolucji Październikowej oraz rewolucji 1905r.
• Plac przed pałacem z kolumną Aleksandrowską – najwyższa na świecie 47,5m wzniesiona ku czci zwycięstwa nad Napoleonem , na szczycie anioł depczący węża
• Aleksandrowski Sad z kilkoma ciekawymi pomnikami
• Jeździec z Brązu – czyli jeden z najpiękniejszych pomników świata , z inskrypcją na cokole "Piotrowi Pierwszemu - Katarzyna Druga"
• Sobór św. Izaaka – bilety jak do Cerkwi na Krwi. Największa cerkiew w Pitrze , a druga w Rosji po Soborze Chrystusa Zbawiciela w Moskwie. Ponad 100 m wysokości , ponad 100 kg złota na kopule. Obecnie Muzeum , ale podobno niedługo znów ma być Cerkwią , została rok temu przekazana klechom , z tym że podobno lud się burzy i nie chce by była tam cerkiew tylko chce by dalej było muzeum. Ech kiedy u nas tak będzie….
Na dziś starczy. Jutro jedziemy do Vyborga.