Geoblog.pl    genek    Podróże    różne nieskatalogowane - głównie górskie    walim w małą fatrę
2016

walim w małą fatrę

Słowacja
Słowacja, Strečno

29.04.2016
Tym razem los rzucił nas na Słowację w rejon Małej Fatry, która wcale nie jest taka mała –najwyższy szczyt ma 1709 m npm , czyli prawie tyle co nasza Babia Góra, co powoduje że pod względem klasyfikacji najwyższych gór Słowacji zajmuje 4 miejsce po Wysokich Tatrach , Niskich Tatrach i właśnie Beskidzie Orawskim w Polsce zwanym Żywieckim. Pasmo składa się z dwóch części przedzielonych przełomem Wagu: południowej zwanej Łuczańską i północnej zwanej Krywańską.
My wybieramy część północną. My czyli tym razem 8 kłębów. Po mieczu znani już Genek, Anton i Tadek , do których dołączyli nie mniej sławni Bimberek i Talarek. Po kądzieli znane już: Asia i Agata do których dołączyła Ola. Talarek i Ola to elektorat kolbuszowski znany z wpisu świat zbieszczadział. Charakteryzują się żelazną kondycją i stalową łydką oraz elastycznym przełykiem. Odnośnie zalet Bimberka to ksywa mówi wszystko: nikt lepszej berbeluchy nie robi.
Na punkt zborczy znajdujący się w knajpie u Alzbetki w Strecznie docieramy w trzech podgrupach.
Tadek już w czwartek naparł do Katowic i w piątek rano przez Czechy wspólnie z Antonem i Asią dotarli do Streczna koło 17.
Genek wraz z Agatą i Bimberkiem wyjechali z Wawy o 10:50 TLK do Katowic , tu przesiadka w KS do Zwardonia / ciekawostka bilet wypisuje kanar bez dodatkowej opłaty jak pokaze mu się bilet z TLK , biletu na KS w Wawie kupic się nie da /, w Zwardoniu szybka zmiana browarów i pociągu i do Żyliny , tu kolejna zmiana vlaka i o 18:34 w Strecznie. Koszt łączny 62 zł + kilka euro.
Talarek i Ola z uwagi na fakt, że Ola musiała iść do tyry napierają Audycją docierając na miejsce koło 23.
W pizzerni pije się mocno: piwo tak po 1,40 – 1,60 euro , jest nawet czternastka , co stanowi chlubny wyjątek w kraju podłych dziesiątek.
Padamy koło drugiej.
Nocleg sławny jest z tego , że Genek i Tadek wgramolili się na łoże Talarkowe , co zaskutkowało tym że Talar musiał spac na glebie, gdyż mieliśmy tylko 2 pokoje z 6 łózkami. Nocleg łącznie 92 euro.