Geoblog.pl    genek    Podróże     Wakacje 2015: Osiem tygodni w upałach, czyli od Dominikany do Meksyku    Atitlan - super jezioro

Atitlan - super jezioro

Gwatemala
Gwatemala, Panajachel
Przejechano 12052 km

04.08.2015 Antigua – Panajuchel
Po wczorajszych Ani eskapadach po mieście dzisiaj jest pyszne śniadanie: czarna niesłodka kawa , kanapki z prawdziwą szynką , żółty ser , jajecznica na bekonie , sałatka pomidorowo-ogórkowa. Płetwy lizać. Do tego mamy sałatkę owocową pożydowską. Te judeusze co wczoraj po nocy imprezowali nie dając nam spać , dziś zostawiają po sobie dobrą pamiątkę. Jeszcze widoczek na przepyszny wulkan Agua prawie 4000 m npm i w drogę. Chicken bus do Chima kosztuje 5q i jedzie godzinę. Tu przesiadka gdzieś na wylotówce na chicken busa do Pana: jedzie się 2 h i kosztuje 25q. Strasznie trzęsie bo Panamericana osiąga tu ponad 2500 m npm. W Pana tuż przy głównym przystanku trafia się jakiś naganiacz i załatwia nam hotel za 150q / bardzo przyzwoity – dwa łożka , w tym jedno duże, łazienka z ciepłą wodą , TV / Ciekawostką jest to że w Gwatemali ceny za nocleg muszą być wywieszone na drzwiach każdego pokoju , w ramach walki z przycinką /.
Panajuchel leży nad jeziorem Atitlano na wysokości ok. 1600 m npm i widoki ma takie , że zapomina się o całym świecie , nawet o tym , że grasują tu wieśniacy z okolicznych wsi , co maczetami ucinają turystom plecaki wraz z żebrami. Żebra turystów można potem kupić w knajpie , a rzeczy z plecaków na bazarze. Zresztą wieśniaka i maczetę też można tu kupić i samemu zapolować na jakiegoś turystę. Nie jest to jednak łatwe zadanie , bo turystów tu niewielu…. Z centrum nad jezioro prowadzi jedna ulica długości ok. 1 km na której jest niekończący się bazar pełen lokalnych kolorowych ciuchów. Punkt widokowy na jezioro jest z widokiem na 4 okoliczne wulkany: 2 najwyższe mają tak po 3500 m npm i są 20 km stąd na drugim brzegu.
Ślicznie tu. Pełno Indian - nawet faceci ubierają się tu po indiańsku w kolorowe spodnie z kapeluszami na głowach. Jemy menu dnia: pyszną rybkę z piwem za 35q/os w knajpie z widokiem na zachód słońca. Trochę zakupów , spacerku i do hotelu na imprezę. Temperatura nie przekracza 20 stopni przy pełnym słońcu. W jeziorze myślę że jest z 18.
Jutro pływamy po okolicznych wioskach.